Remonttifirma muutti myynnin asiakaspalveluksi perinteisellä alalla
Kasvava kodinremontteja tekevä yritys, Komea Kodinremontti Oy, digitalisoi myyntiprosessiaan JULMAn avulla asiakasta paremmin palvelevaksi sekä asiakaskokemusta kasvattavaksi.
Komea Kodinremontti on pääosin Pirkanmaalla toimiva kodin remontteja sekä saneerauksia tekevä yritys. Pääluku on kasvanut parissa vuodessa yhdestä viiteen, jolloin kohteiden koon ja määrän kasvaessa myös sisäisiä prosesseja oli syytä kehittää. Tuotteistetut palvelut haluttiin siirtää osaksi myyntiviestiä ja samalla haluttiin muotoilla myyntiprosessia digitalisoinnin näkökulmasta niin, että Komean laatu ja osaaminen nousevat esille jo myyntivaiheessa tilanteessa, jossa asiakas on poikkeuksetta kysynyt tarjouksen myös useammalta toimijalta.
Etätapaamisen hyödyntäminen kuluttajien kanssa erityisesti tarjouksien läpikäyntiin on muuttanut meidän tarjousprosessin. Sen sijaan, että lähetän tarjouksen sähköpostiin ja toivon parasta, käyn sen aina asiakkaan kanssa läpi.
Asiakkaan luottamus meitä kohtaan kasvaa selvästi, koska moni ei ole vastaavia palveluja elämässään ostanut ja tarjousten vertailu on hankalaa.
Sen lisäksi, että asiakas kokee saavansa hyvää palvelua jo ennen päätöstä, myös oma ajankäyttöni tehostuu ja selkeytyy. Pystyn kätevästi tekemään tarjouspurkuja työmaalta, ilman että päivärytmi häiriintyy…ja kaikki tämä kuitenkin lopulta kasvattaa todennäköisyyksiämme saada kauppoja kotiin.
Marko Santanen, Toimitusjohtaja