Särkänniemi on satojen tuhansien kuluttaja-asiakkaiden kesäkauden suosikki, mutta se on myös erittäin merkittävä yritysasiakkaiden tapahtumapaikka.
Yritykset viettävät mm. kesä- ja perhepäiviä Särkänniemen tuottamana mutta yhtä hyvin järjestöille voidaan toteuttaa esimerkiksi jäsenille tarkoitettu kokonaisuus. Vuokraavatpa jotkut yritykset ja yhteisöt huvipuiston muutamaksi tunniksi yksityiskäyttöön. Asiakkaat tuovat huvipuistoon työntekijöitään, omia asiakkaitaan, sidosryhmän edustajia ja päivän teemasta riippuen myös perheenjäseniään.
Särkänniemi lähti loppuvuodesta 2016 kehittämään ja modernisoimaan B2B-myyntiään. Paino on outbound-myynnissä, mutta myös asiakashuolenpitoa ja lisämyyntiä kohentamaan luodaan toimintamalleja ja prosesseja, joilla voidaan sujuvoittaa myös nykyisten asiakkaiden pitoa ja asiakaskokemusta. Etänä tapahtuvalla asiakaskartoituksella ja myynnillä on hankkeessa merkittävä paino ja tällä tavoitellaan hybridimyynnin - jossa yhdistyvät talon etua palvelevasti etätapaamiset ja F2F-tapaamiset - skaalaetuja kaupan todennäköisyyttä ja brändimielikuvaa samanaikaisesti vaalien.

Hankkeen aikana Särkänniemen myynnille luodaan valmius nostaa myynnin volyymeja, tavata uusia ja nykyisiä asiakkaita modernisti etänä. Yksittäiset, myyntiputken sisäiset valinnat tehdään hankkeen myötä jatkossa korostetun tietoisesti, jotta myyntitapahtumat etenevät talon kannalta suotuisasti ja väärien valintojen generoima aikahukka minimoituu.
Projektissa luodaan pysyvä toimintamalli toteuttaa uudenlaista myyntitapaa siten, että mallin siirrettävyys taataan tekijästä riippumatta eheästi. Kumppanikseen B2B-myynnin modernisoinnille Särkänniemi valitsi JULMA consulting Oy:n.

Kirjoittaja on JULMA consulting Oy:n toimitusjohtaja Antti Seppälä, joka on osakas tai perustajajäsen mm. Dista Oy:ssä, Feedbacklyssa, Lead.Band Oy:ssä, Zaibatsu Interactive Oy:ssä ja Omnichannel Retail Services Oy / Rekki.fi:ssä Soita (0504060545) tai meilaa (antti.seppala@julmaconsulting.fi) niin sinulle selviää - luonnollisesti - etänä vartissa, millaisin tavoin myyntiä voidaan skaalata modernein menetelmin.
About The Author